onsdag den 14. marts 2012

Strikketaske nr. 2

Nu er strikketaske nr. 2 klar til at blive afleveret til min skønne svigerinde. :)
Hun skal have den som tak, fordi hun tænkte på mig, da hendes veninde havde to store kufferter fulde af stofprøver.



Jeg har lavet en stor indvendig lomme. Udenpå er kun til strikkepinde, som hun også får. (dem jeg havde to af)
Jeg glæder mig virkelig til at give hende den.
Ellers søger jeg stof med stedmoderblomster til mit nye projekt. Jeg skal bruge 32 forskellige og har p.t. 25 stk. Stykkerne skal være 15x15 eller 12x12cm. Mon der er nogle af mine bloglæsere, der har sådan et stykke i restekassen? og vil I af med det :)

Dette er kun en prøve, skal ikke indgå i tæppet. Det bliver en ensfarvet lilla, den lyse er den samme. Dertil skal så alle de forskellige stedmoderblomster  bruges :)
Tæppet skal sys på maskine. Det har jeg aldrig prøvet. I hvert fald ikke sådan et mønster.
Pas godt på jer selv og hinanden
Knus, Kirsten

9 kommentarer:

  1. Den er flot din strikketaske, tillykke med den. Hvis hun er strikke interesseret blir hun da himmelhenrykt for den..
    Knus fra Mette
    http://framettesunivers.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. hopper lige på hovedet i restekassen. Kan du ikke maile mig din adresse, hvis jeg skulle finde noget stof? min mail adresse er lh10@pc.dk

    SvarSlet
  3. Fru flittig, allerede nr 2, den er flot. Jeg har et par stykker med stedmoderblomster, som jeg fandt i dag hos Hoffmans i Århus, dem får du lige firkanter af, sammen med det hvide.
    Knus Esther

    SvarSlet
  4. Nøj, hvor er den strikketaske flot! Den bliver veninden da henrykt for - ellers er hun et skarn ;-)

    Ses meget snart!

    Knus, Annelise

    SvarSlet
  5. Hej Kirsten,
    Fantastisk strikketaske.
    Jeg kunne godt selv finde på at lave en - en dejlig måde at få brugt nogle af de rester jeg ikke kan få mig selv til at skrotte. Kunne du evt. komme med et par tips?
    Størrelse på tasken, hvilken størrelse pinde har du brugt til håndtag, hvad har du brugt som afstivning så den ikke falder sammen etc.

    Jeg glæder mig allerede til at komme i gang - tak fordi du har inspireret mig :-)

    Mvh,
    Dorthe H. Wilsen

    SvarSlet